Vrátenie tovaru a reklamácie

Vrátenie tovaru - Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Zákazník má podľa zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia tovaru. V našom obchode môžete nepoužívaný tovar vrátiť až do 21 dní odo dňa prevzatia tovaru. V prípade vrátenia tovaru hradí náklady na poštovné kupujúci, teda zákazník, ktorý vracia tovar. Poštovné pri malých zásielkach môže vyjsť na cca 2-3 Eurá, v prípade väčších balíkov (ťažších ako 2 kg) to môže byť cca 4-6 Eur, v závislosti od hmotnosti tovaru.

Odporúčame zákazníkom posielať tovar ako doporučený list (pri zásielkach do 2 kg) alebo ako doporučený balík, budete tak mať doklad o odoslaní tovaru. V prípade krehkých porcelánových výrobkov, odporúčame posielať ako krehký balík. Tovar neposielajte na dobierku!

Postup pri vrátení tovaru je nasledovný:

1. Dajte nám vedieť najneskôr do 21 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, e-mailom na adresu obchod@bytovedoplnky.sk alebo písomne na adresu SEBA.SK, s.r.o., Janka Kráľa 1066/39, 02001 Púchov, že odstupujete od zmluvy a tovar vrátite. V e-maile uveďte svoje meno, priezvisko, číslo objednávky a číslo účtu, kam majú byť peniaze vrátené alebo môžete poslať vyplnený formulár na odstúpenie od zmluvy. Tovar odošlite najneskôr do 21 dní od jeho prevzatia.

2. Vrátiť môžete tovar, ktorý nebol používaný a ktorý nie je poškodený! Tovar je potrebné dobre zabaliť, aby sa pri preprave nepoškodil. Spolu s tovarom odošlite nasledujúce dokumenty:

a) faktúru, (ak bola súčasťou dodania)

b) vyplnený formulár na odstúpenie od zmluvy

c) návod, certifikát, darček, darčekovú poukážku atď. (iba ak boli súčasťou dodania)

3. Tovar spolu s vyššie zmienenými dokumentmi odošlite na adresu:

SEBA.SK, s.r.o.

Janka Kráľa 1066/39

020 01 Púchov

4. My tovar prevezmeme, o čom Vás budeme informovať mailom a vrátime Vám peniaze na účet bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od prevzatia tovaru.

Reklamácie

Aj keď je našou snahou ponúkať len kvalitný a originálny tovar od svetových spoločností, pokaziť sa môže všeličo. Napriek tomu, že percento reklamácií je veľmi nízke, je našou snahou vyriešiť všetky reklamácie čo najrýchlejšie (väčšinou do niekoľkých dní).


Záruku na tovar máte u nás rovnakú ako v kamennom obchode. Záruka začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Na tovar je poskytovaná záruka 24 mesiacov.


V prípade reklamácie Vás prosíme o vyplnenie reklamačného formulára. Po jeho zaevidovaní Vás následne budeme kontaktovať.

Na aké prípady sa reklamácie vzťahujú?

Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim, alebo ktoré sa objavia v priebehu záručnej doby. Reklamácie sa nevzťahujú na prípady:

  • ak chyba vznikla nesprávnym používaním, resp. ktoré je v rozpore s návodom na použitie
  • ak chyba vznikla mechanickým poškodením (zlomenie, rozbitie, poškriabanie, roztrhnutie, apod.)
  • ak chyba vznikla v dôsledku živelnej pohromy

Všetky reklamácie sú vybavované podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky. Reklamačné konanie je povinný predávajúci ukončiť najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie.

Alternatívne riešenie sporov

V prípade, že zákazník (kupujúci) nebol spokojný so spôsobom, akým jeho reklamáciu vybavil predajca alebo sa kupujúci domnieva, že predajca porušil jeho práva, má kupujúci právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu prostredníctvom emailu na obchod@bytovedoplnky.sk. Ak predajca na túto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní neodpovie, kupujúci je oprávnený podať návrh na alternatívne riešenie sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm